Schimbarea sediului social al firmei

Proportion
Categorii: Aspecte juridice

Exista multe motive care intervin in schimbarea sediului social printre care doua cel mai des intalnite: identificarea unor noi oportunitati de afaceri in alte zone geografice sau expirarea contractului de sediu pe care firma il avea.

Odata cu schimbarea sediului social se vor modifica si o serie de acte:

  • certificatul unic de inregistrare;
  • orice alte certificate care atesta functionarea firmei;
  • actul constitutiv al societatii.
Contacteaza-ne: 0723.392.400  

In cazul schimbarii sediului social in acelasi judet sau in altul, trebuie indeplinite o serie de formalitati prin corespondenta, la ghiseu sau online, insa procedura este asemanatoare si se desfasoara la Oficiile Registrului Comertului.

Acte necesare schimbare sediu social

  • Copii CI asociati
  • Copii acte societate
  • Certificatul de inregistrare in original
  • Certificatele constatatoare de la sediul social, terti si punctul de lucru (daca este cazul)
  • Copie dupa actele de proprietate ale noului sediu social
  • Acord vecini si Asociatie de Proprietari/ Locatari (dupa caz)

In cazul in care noul sediu este inchiriat de la o persoana fizica, contractul doveditor trebuie inregistrat si vizat de catre Administratia Finantelor Publice; in cazul in care noul sediu este inchiriat de la o persoana juridica, este necesar titlul de proprietate sau administrare al imobilului.

Tarif schimbare sediu social firma 300 RON (click)

Important de stiut este ca firma va fi radiata automat din judetul in care a fost initiata inregistrarea, in cazul in care mutarea sediului social se va face intr-un alt judet!

In ceea ce priveste taxele percepute la Registrul Comertului pentru indeplinirea mentiunii de schimbare sediu social, incepand cu anul acesta sunt 0.

Pubicarea Hotararii AGA sau a Deciziei Asociatului Unic va fi taxata, totusi. Astfel, pana in 2000 de caractere cu spatii se vor plati 122 lei/ document.

Atentie la impozitul aferent pe cladiri mixte!

Conform Hotararii Guvernului nr. 159/2016, s-a stabilit ca proprietarii de cladiri mixte, acolo unde suprafetele folosite in scop rezidential cat si in scop nerezidential sunt delimitate si totodata isi deduc cheltuielile cu utilitatile, cum ar fi cele cu energia electrica, gaze naturale, termoficare, apa si canalizare vor datora un impozit majorat de 20 de ori. Impozitul aferent pe cladiri mixte se va calcula de catre Directia de Impozite si Taxe Locale a sectorului/ judetului unde proprietarul isi are stabilit domiciliul, dupa depunerea actelor doveditoare.

Ajutor Firma va ofera gazduirea sediului social la un cabinet de avocat pe o perioada de 6 luni, respectiv 1 an la urmatoarele tarife:

– 499 lei pe o perioada de 6 luni

– 699 lei – pe o perioada de 1 an

Contact:  0723.392.400     Str. Icoanei, nr. 22, Sector 2, București

Articole asemanatoare

Formular de contact