
Asociatia de proprietari este forma de asociere autonoma si nonprofit a majoritatii proprietarilor dintr-un condominium, avand drept scop administrarea si gestionarea proprietatii comune care, pe langa drepturi, impune obligatii pentru toti proprietarii.
Asociatia de proprietari se infiinteaza prin acordul scris a cel putin jumatate plus unu din numarul proprietarilor apartamentelor si spatiilor cu alta destinatie decat aceea de locuinta din cadrul aceluiasi condominiu cu cel putin 3 proprietari.
Acte necesare:
- copii CI
- acte doveditoare ale sediului
- Procesul-verbal al adunarii de constituire a asociatiei de proprietari;
- Acord de asociere
Daca asociatia se infiinteaza separat pe scari, la dosar mai trebuie:
- Conventie intre asociatiile constituite privind consumurile pe scari;
- Declaratie de delimitare a partilor comune;
- Cerere aviz furnizori pentru posibilitati tehnice de separare.
Asociatia de proprietari dobandeste personalitate juridica in baza incheierii judecatorului-delegat desemnat la organul financiar local de catre presedintele judecatoriei in a carei circumscriptie teritoriala se afla cladirea.
*Legea 230/2007