Secretele unui STARTUP de succes

Proportion

Pe măsură ce economia digitală se extinde, se dezvoltă din ce în ce mai multe oportunități pentru antreprenorii care încep să se gândească în perspectivă, având posibilitatea să își crească propriile companii în timp record.

Tehnologia a redus nevoia unui capital semnificativ în stadiu incipient al firmelor, totodată și ierarhiile rigide impuse de HR cât și strategiile de risc foarte ample, care au fost odată caracteristicile esențiale ale unui model de afaceri de succes. Acum, o nouă generație de fondatori și directori executivi găsesc succes prin crearea unor startup-uri adaptabile, flexibile și inventive – încurajând membrii echipei să lucreze în acest mod versatil la rândul lor.

Am selectat patru povesti ale unor lideri de afaceri care își conduc companiile într-un mod care nu numai că perturbă industriile lor, dar și stabilesc noi standarde pentru cultura de lucru productiv, angajați implicați și impact social semnificativ. Explorăm călătoriile și informațiile personale pe care le-au experimentat aceștia cu privire la ceea ce alcătuiește un bun lider și o companie cu un succes răsunător în secolul 21.

Adam Neumann, CEO și co-fondator, WeWork

Înființată în 2010, WeWork este o rețea globală de spații dinamice și bine concepute pentru coworking, care oferă companiilor mari și mici posibilitatea de a crea comunități în jurul brandurilor lor.

Cu o valoare estimată de aproximativ 20 de miliarde de dolari, aceasta este considerată printre cele mai valoroase întreprinderi din America. Site-ul WeWork afirmă că firma lor este defapt „o mișcare spre o muncă umanizată”, care reimaginează experiența zilnică a angajaților ca fiind una mai susținută și mai plină de sens pentru aceștia, oferind spații bine luminate și frumos curatoriate, cu beneficii cum ar fi programe de yoga, instalațiile de artă și băuturi răcoritoare pentru cei 210.000 de membri și propriile echipe de angajați. De asemenea, aceștia construiesc și fundamentele digitale ale mediilor din birou, de la software-ul care alimentează tastarurile pc-urilor până la tehnologiile de înregistrare ale potențialilor clienți, pentru a menține experiențele angajaților mai eficiente și simplificate.

CEO-ul Adam Neumann este un antreprenor în vârstă de 39 de ani care a început o linie de îmbrăcăminte pentru copii și a co-fondat spațiul de colaborare din New York, Green Desk, împreună cu Miguel McKelvey înainte să lucreze cu acesta pentru a lansa WeWork. El atribuie succesul companiei sale inițiativei din spatele conducerii, gândit la nivel global și profund motivat să recruteze angajații potriviți. Într-un interviu din 2015 cu Inc.com, Neumann a explicat cum a construit compania sa de miliarde de dolari, atingând cele cinci inițiative anterioare și relansând convingerea că, dacă profesioniștii doresc să găsească succes, trebuie să “be able to fail, learn why you failed, be better for it, and start again.”

Sfatul lui pentru potențialii lideri?

“Build something you love, build something with intention,” spune el, “and the money will follow.”

Ben McKean, fondator și CEO, Hungryroot

Hungryroot este un serviciu de subscription care oferă hrană vegană, fără gluten, direct la ușile consumatorilor. Impulsionată de misiunea de a „crea alimente sanatoase pe care oamenii le doresc”, acestia oferă clientilor o experienta personalizabila si extrem de convenabila, permitandu-le sa comande zeci de oferte incluzand „almond chickpea cookie dough” si „sweet potato mac’n cheese,” pe un site ușor de navigat. Până în prezent, Hungryroot a strâns peste 35 milioane de dolari de la investitori, inclusiv 22 de milioane de dolari dintr-o rundă de finanțare Seria B care a fost finalizată la începutul acestui an.

Dar drumul catre succes nu a fost neted pentru Hungryroot si CEO-ul sau. Într-un articol de pe Medium publicat în martie 2018, McKean discută celebrarea realizărilor timpurii, însă spune că, pe măsură ce compania a început să creasca, complexitatea operațională a producerii și livrării unei game largi de alimente de înaltă calitate devine din ce in ce mai limitata. „Până la începutul anului 2017” scrie el, „am ajuns într-o poziție în care nu mai putem lua ordine noi”, iar McKean a luat decizia drastică de a înceta livrările timp de șase luni pentru a găsi o soluție mai durabilă. „Am ajuns aici împreună ca o echipă și am transformat in realitate valorile companiei noastre de a fi pozitivi, proactivi și transparenti”, găsind în cele din urmă soluția unui lanț de aprovizionare și de fabricație pe care productia sa se poate baza pe termen lung. Hungryroot este acum extrem de profitabila – un punct de referință important, spune el, și a crescut cu 300% dincolo de scopul succesului său inițial.

Gândurile lui despre procesul de a  lua decizii dificile?

Managementul presupune sa executi corect. Leadershipul inseamna sa faci lucrul cel mai corect.

Neil Blumenthal și David Gilboa, co-fondatori, Warby Parker

Neil Blumenthal și David Gilboa împreună cu co-fondatorii Andrew Hunt și Jeffrey Raider au transformat compania de e-commerce, Warby Parker, de la o activitate de doar cinci persoane în apartamentul lor din Blumenthal, Philadelphia, la compania de 1,75 miliarde de dolari pe care o dețin astăzi. Începând cu opt ani în urmă, în calitate de comerciant online care oferă o alternativă directă pentru consumatorul care cauta ochelari aflati in mod normal la preturi prea ridicate, compania a crescut stabilizandu-se pe piata pentru ochelari de vedere.

De-a lungul anilor, în timp ce Blumenthal și Gilboa au discutat despre creșterea remarcabila a firmei Warby Parker, ei se reîntorc adesea la valorile centrale ale companiei și isi amintesc cât de important este să le trateze pe acestea ca „imperative strategice” care pot fi aplicate în mod concret pentru a încuraja implicarea eficienta a angajaților. „Este atât de important să rămâi agil atunci când vine vorba de crearea unui mediu și a unei culturi care face ca oamenii să fie încântați să vină să lucreze în fiecare zi”, a declarat recent Gilboa într-un interviu cu firstround.com. Gilboa și Blumenthal sustin diversitatea în angajare, menținerea canalelor de comunicare deschise, încurajarea experiențelor pozitive, angajarea activa a angajaților in task-uri, sărbătorind realizările, și crearea unui mediu în care oamenii pot învăța si crește. „Oamenii inteligenți se bucură de învățare. Creierele active se dezvoltă prin stimulare. Creativitatea vine natural când curiozitatea este stimulata”, a scris Blumenthal în 2017.

Sfatul cu care ramanem?

„Investiția în echipa dvs. și menținerea angajaților dvs. încântați să vină la lucru este cea mai bună modalitate de a ajunge la rezultate remarcabile”, a declarat Gilboa pentru firstround.com. „Nu este doar ceea ce trebuie să faceți – este și o afacere bună”.

Steph Korey, co-fondator și CEO, Away

Away este un brand de travel modern care proiectează obiecte gandite cu grija pentru a face călătoriile mai placute. De când Away a fost lansat în 2016, compania a crescut de la o echipă de patru oameni la până peste 150 de persoane, a deschis numeroase locații de vânzare, și este în prezent extinsă la nivel internațional, a fost numită una dintre cele mai inovatoare companii din lume de către Fast Company in 2018 și a vândut peste 300.000 de valize cu design inovator.

Away a fost fondat de prieteni și foști colegi, Steph Korey și Jen Rubio. Ei au început compania deoarece au văzut o lipsa uriasa pe piața bagajelor (bagajele fiind fie ieftine, dar și prost realizate, sau  mai scumpe decât călătoria care era planificata). Aceasta a fost o oportunitate de a spune o poveste mai ampla despre călătorii – una care ar fi facut oamenii entuziasmați de locatile in care ar fi putut merge. Prin intermediul modelului Away direct-to-consumer, aceștia pot crea produse de cea mai bună calitate la o fracțiune din cost.

Modelul de afaceri inovator și inovativ al firmei Away, precum și abordarea reimaginării industriei călătoriilor nu sunt singurele motive pentru care Steph crede că compania și-a atins succesul din prezent. Este vorba despre echipa de la Away și ceea ce au reușit să realizeze împreună, acest lucru a facut posibila lansarea unui brand global în doar doi ani.

„Am lucrat pentru a construi o echipă de oameni avand diverse background-uri și perspective, fapt care permite tuturor celor din companie să-și inteleaga viziunile comune… lucru care ofera in final o perspectivă nouă asupra proiectelor și obstacolelor pe care le intalnim.”

Steph în revista Time la începutul acestui an. Ea creditează forța oamenilor din spatele companiei Away aflați într-o cultură și un mediu de lucru gândit atent care: cuprinde colaborarea și încurajează o mulțime de întrebări pentru a câștiga un context comun; oferă feedback constant și util în timp real; și se bazează pe greșeli ca pe un avantaj al afacerii, acestea fiind o oportunitate pentru echipa să învețe și să crească mereu.

Rachel Gorman  / 13 iunie, 2018

Articole asemanatoare